Nya inköp

Är i himmelriket tror jag! Åtminstone när det gäller inköp av nya roliga saker.

Lee's Art Shop & Kate's Paperie
Detta fick jag med mig från Lee’s Art Shop och Kate’s Paperie, båda affärerna ligger på 57th Street i New York City.

Michael's 1Michael's 2
Michael’s var en härlig affär. De hade så mycket material för olika skapande att man blev alldeles överväldigad när man kom in. Jag fick stå still en stund för att bara ta in allt och sedan gå systematiskt i gångarna. På scrapbookavdelningen gick det sakta… Det var helt galet och jag mer eller mindre bara stoppade ner det jag trodde att jag ville ha i korgen. Hittade t ex ett Cuttlebug-alfabet för 315:-, visserligen på rea, men ändå. Bra pris! De hade också en hel del ur Martha Stewarts kollektion.
Jag hade sån tur att mitt hotell ligger nära den tunnelbanan som går ut till Queens, så själva resan tog knappt 20 minuter och sen 5 minuters gångväg från hotellet till tunnelbanan och likaså från tunnelbanan till Michael’s. Perfekt läge med andra ord.

The Ink Pad
När jag kom in i The Ink Pad nere på 12th Street slutade hjärnan att fungera. Kan det finnas så mycket stämplar i en affär??? Sorterade efter kategori, så ville man ha en fjäril letade man på hyllan bland fjärilar osv. Några stämplar var jag naturligtvis ”tvungen” att köpa, men har inte hunnit fota dem än. Det får bli vid senare tillfälle. Dessutom är detta inlägget tillräckligt långt ändå nu. Känner inte alls för att åka hem och lämna detta scrapbookparadis, men det går ju att komma tillbaka och det kliar lite att få testa alla saker nu…

Ett svar to “Nya inköp”

  1. sari hänninen Says:

    michaels michaels michaels…

    d r ju d enda jag hör talas om på youtube…

    lyllos som kom dit!

    d kan ju vara ett mål att sikta på i framtiden…

Kommentera

