Julfönster

Har fått ”klagomål” på att det händer för lite här på bloggen, så jag får väl lägga ut lite gamla saker, sånt som är tillverkat innan jag hade blogg, för just nu är det ont om tid att skapa och de projekt jag håller på med är lite tidskrävande (men de kommer så småningom).

Först ut är ett julkort jag gjorde till en utmaning där det skulle ingå en rosett.
Jul_2008_04
Fönstret är utskuret med skalpell och julkulan är från Quickutz Jolly-set som kom förra julen. Granbården är två Fiskarsstämplar (de är likadana men spegelvända) som är stämplade flera gånger och färglagda med ProMarkers. Sedan tog jag min embossingpenna och ritade lite här och var på barren och hällde på Hologramembossingpulver från Kortmakaren för att få en riktigt glittrig effekt.

Jul_2008_03
På insidan är änglakören (från Arkivet) och snöflingorna (minns inte var de kommer ifrån) embossade med Hologram och texten från Pysselmyran är embossat i silver.

Kommentera

