CC HoI utmaning #8

”Använd en stämpel du aldrig tidigare använt” löd utmaningen. Eftersom jag monterar alla nya stämplar så fort jag kan och sedan ”stämplar in dem” i min pärm trodde jag inte att jag hade några som aldrig sett en stämpeldyna, fast jag har flera jag aldrig använt till något… Mina gulliga kompisar gav mig ett paket som tack för att jag fixade mat och husrum under helgen och där fanns en stämpel, en oanvänd! Dessutom insåg jag att jag inte hunnit stämpla in den jag vunnit från Cards of Maria tidigare under veckan. Jag hade alltså två stämplar. Jag valde att använda båda och gjorde ett kort och altrade en tändsticksask som kan höra ihop.


Jag höll det väldigt enkelt för jag tycker att Inkidos papper är så vackert i sig. Textstämpeln som är embossad i vitt kommer också från Inkido. Ljuslyktorna från Cards of Maria är täckta av Stickles Rock Candy, men det syns dåligt på fotot. Rock Candy gör sig väldigt bra som snöliknande glitter. Jag hade inget blått cardstock som var tillräckligt mörkt för att matcha det andra pappret, så jag tog en grå ProMarkerpenna och målade över hela pappret och genast blev det mycket bättre. ProMarkers kan man ha till nästan allt!

Kommentera

