CC på House of Inspiration

Förra helgen var det CC på House of Inspiration. Vi var några som pysslade ihop hela helgen (de sov över för att inte slösa tid på resor) och hade fantastiskt kul. Mycket skapande, en hel del mat och alldeles för lite sömn är receptet på en kanonhelg!

Jag lyckades få in bidrag till nio av tio utmaningar och kände mig otroligt nöjd när jag 23.59 söndag kväll (som var deadline) klickade in mitt sista bidrag. För att det inte ska bli för långa inlägg tar jag en utmaning i taget…

Det första jag gjorde var att skapa av party-kitet jag köpt i förväg. Det gällde att skapa två saker som hörde ihop och man fick endast använda materialet i kitet. Självklart fick man använda lim, stämplar, foton etc men inga andra dekorationer eller tillbehör. Vi hamnade i en diskussion om Stickles som ju är ett lim, men eftersom jag tänkte använda det som dekoration kom vi till slut fram till att det inte var godkänt. Nåja, det funkade även utan stickles…

Här kommer resultatet:

Det är en typ av godis-skål med tillhörande tack-kort att ge bort till någon. Beskrivningen till skålen har jag hittat här.

Om man drar i bandet överst på kortet blir det längre på båda håll:
 Det är ett sorts slider-card. Beskrivningen till detta kort är för tillfället försvunnen, men jag lägger in den här så fort jag hittar den!

Om man deltog i denna dubbelutmaning med party-kitet och dessutom i minst sex utamaningar till kunde man bli korad till Partyprinsessa. Detta fina pris vann Jenny för sina härliga saker. Grattis!

Kommentera

