Teljuskort

Som julklapp/julkort till mina kollegor och grannar gjorde jag teljuskort. Tycker att de är helt underbara och hittade en bra beskrivning här. Så här blev mina:



Textstämpeln från Sirlig jul (Kortmakaren) är embossad i guld och det står ”Tänd ett ljus i mysig vintertid”. Ljusgruppen kommer från Cards of Maria. Den är täckt av distress-stickles Rock Candy. Kanten är stansad med en kantstans från Martha Stewart.


Insidan är stämplad med snöstjärnan från Mer sirlig jul (Kortmakaren) och den underbara textstämpeln som jag köpte på Arkivet. Det ligger fyra tepåsar, tre värmeljus och en tändsticksask i de olika facken.


När jag skulle stoppa i den första asken upptäckte jag att det inte var så praktiskt med en rosett som tog emot även om det var snyggt. Dessutom syntes inte allt när man öppnade kortet så jag gjorde om designen till övriga kort så att det skulle se snyggare ut när man öppnade. Den lilla textstämplen kommer från Tingtura och ljusstaken minns jag tyvärr inte var jag hittat just nu (sitter på bussen), men jag lägger in det när jag kommer hem igen. Den aningens större texten kommer från Fiskars julstämpelkit.

Ett svar to “Teljuskort”

  1. Alva och Lisa Says:

    Vilka jättefina askar du har gjort!! Du är jätteduktig:) Ska kanske prova att göra en likadan vi med<3 Mvh Alva oc Lisa

Kommentera

