Semla…

Först vill jag tacka er som fortfarande kikar in här mer eller mindre ofta med tanke på hur lite det händer på bloggen!

Igår var det fettisdagen och det var gott med en semla. Jag gjorde ett semlekort för ett tag sedan som jag tänkte visa.


Det är ett vitt cardstock som är färgat med olika bruna nyanser av distressdynor.  Grädden är ett tyg jag hade hemma som jag häftat och limmat fast.


Jag glömde ta ett kort efter att jag skrivit på insidan, men det finns gott om utrymme för en inbjudan till semlefika!


På locket har jag skvätt på ModPodge (ett slags klister-medium) med en gammal tandborste och sedan hällt vitt sammetsglitter på som florsocker.

Med detta kort tänkte jag också delta i Månadens utmaning som har tema textil. Tyckte att min ”grädde” passade alldeles utmärkt där…

Ett svar to “Semla…”

  1. aneht Says:

    Påhittigt och fiffigt! Vad konstigt en del ord låter när man ska skriva dem o säger dem om igen..jag menar ¨fiffigt¨ låter lite knas eller ¨vad fiffig du är¨ fiffig…. ord är lite roliga 🙂

Kommentera

