Utmanad

För ett bra tag sedan utmanade Sari mig att göra minst två alster med hjälp av The Ultimate Pro-väskan (eller om det var jag som utmanade henne först på nåt vis… blev aldrig riktigt klok på hur det egentligen gick till). Nåja, jag gjorde i alla fall ett kort med tillhörande kuvert ganska omgående då mammas födelsedag var i faggorna, men sen missade jag helt att lägga ut det här!


Jag har länge tittat på kortvikningen som i bruksanvisningen kallas Concertina-fold (dragspelsvikning) och bestämde mig för att detta var ett bra tillfälle att testa på. Det gick hur lätt som helst med hjälp av väskan! Hittade ett härligt dubbelsidigt papper och matchande blommor. Lite stickles här och var och voilà! Färdigt.


Sen behövdes det ju ett kuvert till. Hittade ett papper med vårgröna färger (längtade efter våren redan i mitten av januari… och nu? Snöstorm ute *suck*) Inga problem att vika detta heller. Lätt som en plätt, även om jag gjorde om måtten lite. Tänkte testa embossingfunktionen med ett litet hjärta på kuvertflärpen, men pappret var nog lite för tunt för att det skulle bli riktigt snyggt, så jag täckte det med massor av stickles i lämpliga färger i stället! Resultatet blev OK och mamma blev glad…

Ett svar to “Utmanad”

  1. sari hänninen Says:

    najs… veri najs… kul att du fixade d…. jag har väl dragit ut på ”eländet”.. jag gillar ju min scor pal bättre… 🙂

Kommentera

