Minialbum New York – del 1

I höstas blev jag bjuden på en resa till New York av min pappa. Vi hade en fantastisk vecka med massor av sightseeing, shopping (se tidigare inlägg) och musikupplevelser i form av musikaler och konserter. Att säga ”Tack” räcker inte riktigt så jag gjorde ett minialbum för att försöka visa åtminstone en del hur mycket jag uppskattade resan och att få göra saker tillsammans. Ett minialbum räcker väl egentligen inte heller till, men det är så nära jag kan komma…

Eftersom det blev en del sidor och jag har jobbat med det i ett halvår för att få det som jag vill kommer jag att visa en sida i taget, så det blir många delar (kanske det blir lite tätare mellan uppdateringarna).

Först ut blir själva lådan som albumet ligger i för att skyddas (då det är foton på både fram- och baksida och jag inte vill att de ska repas). Lådan är byggd av emballage som jag fått när jag beställt böcker via nätet. Stabil och bra, men ändå ganska tunn, wellpappskartong. Insidan är klädd med krossad velour i passande färg för att skydda fotona på albumets pärm lite bättre.

Hela lådan är klädd i grått cardstock som blivit dekorerat på olika sätt.

Locket är maskat med Tim Holtz-masker: kompass och bokstäver. En stämpel från Tim Holtz finns också med. Om jag inte minns helt fel använde jag distressfärgerna Pumice Stone och Weathered Wood för att färga in pappret!

Över ryggen har jag satt gångjärn av grungeboard och en årsskylt (eftersom min pappa har årtal på alla sina andra album). De är fästa med skruvbrads. Även här jag har använt Pumice Stone och Weathered Wood för att färga in.

Sidan mittemot ryggen har fått ett nyckelhål och en nyckel av grungeboard. För att lådan ska hålla sig stängd har jag satt i ett band att knyta.

Inuti är lådan klädd med samma grå cardstock som på utsidan och i botten och locket sitter tyg för att skydda albumet.

Så här ser det ut med albumet ligger i.

Kommentera

