Minialbum New York – del 3

Vi kom fram till NY på kvällen och när vi installerat oss på hotellet gick vi ut för att se Times Square i all sin prakt. (Sorry för suddig bild. Tog flera stycken men alla blev lite suddiga.)

I♥NY-märket har gjort själv genom att skriva ut på skrivaren och sedan använda en spellbindersdie. Allt är täckt med 3D-lack. USA-märket är köpt i NY i nån av alla roliga affärer jag var i… För att få plats med text fick min journaling bli dold (som den blev på många sidor i albumet).

När jag skulle göra albumet fick jag en idé att jag skulle vilja att reklamskyltarna lyste även i albumet! Skam den som ger sig, men till slut fick jag ihop det och det var inte tack vare de som jobbar på Clas Ohlson, för de visste inte vilka batterier som funkade ihop med lysdioder eller hur man kopplade ihop dem. Det fick jag testa själv. Eftersom både lysdiod och batteri ska få plats är första bladet ganska tjockt, 3 lager wellpappskartong! Men med denna lösningen är det enkelt att få lampan att lysa och att byta batteri vid behov. Är inte säker på att det går att byta lampa utan att bryta upp sidan, men dioder har (väl) lång livslängd…?! Själva fotot av Times Square är utskrivet på OH-plast för att lampan skulle göra sig bättre.


Det ser fräckare ut i verkligheten! Svårt att fånga ljuset på bild…

2 svar to “Minialbum New York – del 3”

  1. Pia Says:

    Totalt impad……. vill se i verkligheten….. teknikfreak som man är…… hehe.

Lämna en kommentar