Minialbum New York – del 5

Musik hör ihop med New York, tycker jag. Missade inga avsnitt av TV-serien Fame när den gick på TV. Vi var ute vid Lincoln Center där skolan ligger på riktigt, men jag såg den aldrig. Däremot var vi in i opera-shopen och köpte med oss några CD-skivor hem.


Här har jag gjort en stor not som får representera musiklivet. Små ”plastknappar” där jag klippt bort öglan (tror att de kommer från YouDo, men jag är inte riktigt säker) är fastklistrade på pappret som är stämplat med en bakgrundsstämpel med noter på från Artemio (Music & Lyrics). Jag har använt Distress Ink Antique Linen att stämpla med. Samma färg har jag använt mig av för att färga bakgrundspappret som jag sedan täckt med Rock Candy cracklepaint för att få en annorlunda yta. Färgen är delvis vald för att passa ihop med nästa uppslag också. Runt om noten ligger en sträng svart Stickles.

Vi hann med att gå på tre konserter under våra sex dagar i NY.

Det går att fälla upp den översta delen för att läsa vad bilderna under föreställer. För att hålla fast fliken sitter det en liten svart brad i kanten.


En G-klavs-brad håller ihop nothuvudena så att man kan vrida på dem för att kunna se bilderna ordentligt. En svart fastener i nederkanten så att nothuvudena inte trillar ner när man hanterar albumet. Här är det Harlem Gospel Choir på B.B. King Blues Club and Grill där vi åt en härlig brunch samtidigt som vi lyssnade på kören.


Manhattan Transfer firade 40 år som grupp på jazzklubben Blue Note! Fast de sjöng aldrig Chanson d’Amour… 🙂 Nya skivan fick också följa med hem.


Vi hade även biljetter till Aretha Franklins konsert på Radio City Music Hall. Det var verkligen en upplevelse att lyssna till henne tillsammans med 6000 andra människor! Eftersom man inte fick ta foton (åtminstone inte med blixt) på de andra ställena vi varit på förutsatte jag att man inte fick det här heller och tog inte ens med mig kameran. Något (ganska mycket) besviken var jag när jag insåg att här var det faktiskt tillåtet att fota. Kunde blivit fina kort med teleobjektivet på! Nåja, jag njöt av konserten ändå. Hon ÄR  the Queen of Soul!

Kommentera

