Minialbum New York – del 10

Längst bak i albumet gjorde jag en ficka för att kunna skicka med en CD-skiva med alla bilderna på (vi tog några fler bilder än de som kom med i albumet).


Mitt hemmagjorda NY-bakgrundspapper hamnade som bakgrund på denna sidan. Det användes också till att klä ett vanligt CD-kuvert av papper så att det blev lite snyggare. Kanterna är inkade med Distress Black Soot. Själva fickan är infärgad med distressfärgerna Fired Brick och Barn Door med lite Black Soot på  kanterna. Textstämpeln är en clearstamp från Tim Holtz. Jag gjorde en mask av stämpeln innan jag färgade pappret rött för att ha en vit bakgrund. Klockan och visarna kommer även de från Tim Holtz och flygplanet från ett Fiskars-set. Jag har använt Black Soot som stämpelfärg.


Så här blev själva CD-skivan. Min skrivare kan skriva direkt på skivan om man har rätt sort, annars finns det särskilda etiketter man kan skriva på och sedan klistra på skivan. Det gör det hela lite mer personligt och avsevärt mycket snyggare än om man bara skriver själv direkt på skivan.

Ett svar to “Minialbum New York – del 10”

  1. Cornelia Says:

    Tack för gullig kommentar hos mej!

    Men du… vilket fantastiskt minialbum från New York! Så många skojiga ”extrasidor” i form av not, vattenfall osv…! Kalasläckert!!!

Kommentera

