Minialbum New York – del 11

Dags för sista sidan av albumet – baksidan. Insåg att jag glömt att skriva att grundsidorna i själva albumet är tillskurna av vanliga svarta albumblad från Clas Ohlson. Syrafria och billiga!


Nånstans i centrala NY (minns naturligtvis inte exakt var) finns detta underbara konstverk. Jag drog nytta av bilden för att få fram budskapet ”Made with LOVE by me”. På sidorna har jag stämplat en Hero Arts-stämpel som ingår i setet ‘Bracket and Swirl Messages’.


Baksidan fick också en kortteknik. Jag satte dit ett utdragskort (eller double slider card) för att få plats med det jag ville skriva. Stämplarna kommer från Tim Holtz (Enjoy the Journey), Fiskars (kompassen och Frihetsgudinnan), Arkivet (Tack) och Maya Road (poststämpeln) och är stämplade med olika distressfärger.

Jag har letat och letat för att hitta var jag fått beskrivningen på utdragskortet ifrån, men jag skrev ut det när jag precis upptäckt denna roliga hobby på riktigt och då var jag inte så noga med att notera var saker kom ifrån. Så tyvärr vet jag inte var jag hittat beskrivningen. Men det finns på andra ställen, t ex här.

Kommentera

