Scrapträff i Kungsbacka

I samband med Kungsbackamässan förra helgen anordnade Scrappiz ihop med Kortmakaren en scrapträff under två av dagarna. Mycket trevligt och ganska praktiskt att ha många butiker i närheten när man saknar grejer (hur kan  man sakna grejer när man tänker efter hur mycket man egentligen redan har???) till något projekt.

Vi fick en goodiebag per dag! 🙂 Och det var inga dåliga grejer i. Titta själv:


Dag 1


Dag 2

Stort tack till alla er som sponsrade till goodiebag och/eller priser till utmaningar och lotterier: Kortmakaren, Scrap & Hobby, Forma, Pagoni, Fuji direkt, Japan Photo,  Do & ReDo, Dell, Atea, Creativica och Scraplyckan. Har jag missat någon så ber jag om ursäkt.

Förutom shopping och skapande fanns det tillfällen till olika kurser och demonstrationer. Jag deltog i Rimnas distresskurs och resultatet blev detta vackra hjärta.

Denna tekniken kommer jag att använda vid fler tillfällen! Enkelt, men snyggt. Allt material som behövdes var distressdynorna Black Soot och Aged Mahogany, något självhäftande att göra hjärtanmasken av, blending foam eller liknande och massor av clearstamps. Ett papper att stämpla på också, så klart!

Sari hade kurs i kortvikning och eftersom jag älskar kortvikningar ville jag vara med. Jag var inte med på hela kursen, då jag testat en del vikningar tidigare, men jag lärde mig springcard (fjäderkort kanske) och teepeecard (julgranskort). Det är ju så mycket enklare än vad det först ser ut och dessutom roligt med något lite annat än vanliga 15×15 kort (fast de är bra de också!).

Malena hade en intressant workshop där vi diskuterade runt vårt skapande. Varför ber vi om ursäkt för det vi gör? Hur gör man för att inte jämföra sig med andra (som man tycker är bättre)? Varför skapar vi egentligen? och mycket annat som fick igång tankarna.  Riktigt nyttigt och många av frågeställningarna tål att funderas vidare på…

Kommentera

