Cards of Maria – Julkalender 1

Hos Cards of Maria finns det en julkalender där det gäller att skapa ett alster om dagen. Eftersom jag är hemma med feber och hosta var detta lagom avancerat för en kort uppestund. Idag ska man göra en jultag och nu har jag lyckats åstadkomma en i min favoritfärg blå!


Jag utgick från en tag size #5 från Ranger. Lade på distressfärg i Stormy Sky, Faded Jeans och Chipped Sapphire. Sedan sprayade jag alltihop med en minimister fylld med vatten och Perfect Pearl för en skimrande yta (som dock inte syns så tydligt på bilden). Diverse snöflingor är stämplade med de två ljusaste distressfärgerna och texten är stämplad med den mörkaste. Änglakören är embossad i silver och vingarna och hjärtanen har fått lite Crystal Stickles på sig. Trädde i diverse sorters band och garn som passade i färg och voilà – klart!

Ett svar to “Cards of Maria – Julkalender 1”

  1. Nita Says:

    Så fin tag. Kul att du vill vara med i Cards of Maria´s julkalender.
    kram Nita
    medlem i Cards of Maria´s A-team

Kommentera

