Cards of Maria – Julkalender 2

Dagens uppgift hos Cards of Maria var att göra något med en tändsticksask. Samtidigt följde det med en beskrivning på hur man gör en egen trekantsask (eller vad de heter). Det kunde jag inte motstå och såg framför mig ett pepparkakshus (och massor av andra idéer som tiden och orken inte räckte till idag). Så här kommer dagens bidrag från mig:


Jag följde beskrivningen förutom att jag gjorde om alla måtten då jag inte hade två små tändsticksaskar utan tog en mellanstorlek i stället och bara en ask.

Själva huset är gjort av ett brunt cardstock. Fönster och dörr (som finns på baksidan) är gjort med snöpenna som värms till fluff med embossingfönen. Taket är dekorerat med vita remsor utstansade med en Martha Stewart kantstans och sen är hålen fyllda med stickles i olika färger för att likna Non-Stop. En snöflingebrad för att lättare kunna få ut tändstickslådan.

Ett svar to “Cards of Maria – Julkalender 2”

  1. Sofi Says:

    Ser som vanligt fram emot årets julkort…

Kommentera

