Cards of Maria – Julkalender 6

Nu sprudlar inspirationen av alla roliga utmaningar som finns. Synd att tiden inte räcker till mina behov…

Idag skulle man skapa ett kort i blått och med en snögubbe på. I övrigt var det fritt fram. Blått! Snö! Mina favoriter!


En kvadrat av slätt, vitt cardstock är utgångspunkten. Jag satte dit en snögubbemask från Tim Holtz masker och färgade in pappret med distress Stormy Sky och Chipped Sapphire. Sedan sprayade jag vatten blandat med lite Perfect Pearl över alltihop för att få ett härligt skimmer. Julstämpeln kommer från Kortmakarens Sirlig jul och är stämplad i Chipped Sapphire. Lite Star Dust stickles i snöflingornas mitt.

Snödrivorna är rivna papper där jag målat lite skuggor med Stormy Sky med hjälp av min underbara vattenpensel. Drivorna är också sprayade lite med Perfect Pearl. Snö gnistrar ju så det gäller att kortet gör det också. Snölyktestämpeln kommer från Phunny Face och är färglagd med ProMarkers. Snöbollarna har dessutom fått lite Rock Candy stickles på sig.


Här har jag fotat i en lite snedare vinkel så att blixten inte kommer rakt framifrån och då ser man att kortet är lite mörkare blått i verkligheten än vad det ser ut på den översta bilden. Dessutom syns alla vita snöflingor som är stämplade med vit Staz on över hela himlen.

2 svar to “Cards of Maria – Julkalender 6”

  1. Pia Says:

    * kastar en snöboll *

  2. Sonja Says:

    Jätte fint kort!
    Må gott
    Sonja DT CofM

Kommentera

