Gott Nytt 2011

Då närmar sig 2010 sitt slut och jag ser fram emot ett nytt år med massor av skapande. Idag blir det ett födelsedagskort här på bloggen. Kanske kan det representera ett nytt år som föds?!


Stämpel Henry Celebrating Mouse från Whiff of Joy. Rosor med stickles på. Grenarna är stansade med en Martha Stewart-stans och så lite halvpärlor i hörnet. Cirklarna är stansade med en Quickutz-die och en spellbinder-die.


Började med att färglägga Henry med ProMarkers och Copics. Grädden har fått lite stickles på sig för att glittra och ljuslågan är täckt med Glossy Accent. Det blå och gröna bakom Henry är färglagd med torrchalks vilket ger ett mjukt intryck. När jag målat färdigt valde jag bakgrundspapper efter färgerna jag använt. Hade tur och hittade ett som var perfekt.


Inuti är kortet mer färgsprakande. Ett bakgrundspapper jag hittade i samlingen fick bestämma färg. Födelsedagsstämpeln kommer från Arkivet och är embossad med Sunrise Tequila.


Gjorde ett dubbel-slider-card på insidan för att få med de stämplar jag ville ha (och för att göra kortet lite roligare). Tanten och texten kommer från Inkadinkado. Helt underbar, tycker jag! Även dessa är färglagda med ProMarkers och Copics. Lite brunt distress-embossingpulver på sanden för att få struktur.

Till sist vill jag önska alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Kommentera

