Steampunk

Är väldigt fascinerad av denna nya stil men har tyckt att det inte riktigt är ”jag”. Men så kom Månadens utmaning med en utmaning om just steampunk. Eftersom jag just sorterat sommarfoton från 2009 när jag var vid världsarvet Grimeton (några km öster om Varberg) tillsammans med min pappa tyckte jag att detta borde kunna bli en bra kombination. Grimeton är ett spännande utflyktsmål och med tanke på att det är världsarv var det ett måste på min lista över ställen att besöka. Skulle gärna åka dit igen!

Gjorde en LO med några foton därifrån.

Jag har utgått från ett Manila-cardstock så det är inte riktigt vitt från början. Lade på några Tim Holtz-masker och gnuggade in Distress Pumice Stone. Lite metalldekorationer, även de från Tim Holtz, förutom skiftnyckeln som jag inte minns var den kommer ifrån. Den svarta fotomattan är stansad i kanten med Martha Stewarts Iron Gate. Väldigt användbar stans!


När jag var nästan färdig och det mesta var fastlimmat kom jag på att jag ville skriva lite text till… Jag löste det med dold journaling. Ritade av masken med kugghjulet och förlängde till en tag med plats att skriva på. Perfect Pearls Pewter gjorde den utstickande delen mer metallaktig så att den skulle passa in med resten. Några röda öljetter och svarta blingstenar och sen var det klart.

Ett första försök med steampunk, men definitivt inte det sista. Det var riktigt roligt och jag har massor av fler idéer. 🙂

2 svar to “Steampunk”

  1. ScrapLinda Says:

    Du har ju lyckats bra med denna, första försöket och allt. Tack för att du bidrar till Månadens Utmaning.

  2. marita Rivera Says:

    Den är superläcker. Du har verkligen lyckats få ihop stilen så att allt passar. Fast det visste du ju redan.

Kommentera

