Midsommarcrop Kort 1

Äntligen har jag hittat lite tid att skapa till midsommarcropen hos Svensk Scrapbooking. Hade trott att jag skulle få tid under helgen som gick, men den bara försvann…

Började med kortskissen, för där såg jag för ovanlighetens skull ett kort framför mig så fort jag såg skissen! Till och med vilka papper jag skulle använda. Nu blir det ju aldrig riktig som man tänkt från början ändå, men ganska likt min originalidé blev det.

Jag vände uppochner på skissen, annars har jag följt den ganska noga.


Alla papper (utom kraft-pappret) kommer från Maja Designs nya serie Skärgårdsliv (det lilla 6×6-tumsblocket). De är såååå underbara! Kanterna är ruggade och sedan infärgade med Distress inks Chipped Sapphire och Weathered Wood. Att jag blandat färgerna beror på att den (snygga) blå var alltför klarblå och behövde dämpas lite för att matcha pappret bättre. Samma tanke använde jag på det blå bandet, fast i stället för Distressdynorna har jag målat det med en grå ProMarkerpenna (Ice Grey 3). Har testat denna teknik på cardstock tidigare med bra resultat. Det mesta går att färga med ProMarkers… 🙂 Ett snöre hittade jag i städlådan och det hamnade på det blå bandet med en knop på. Fyren är stämplad med Chipped Sapphire (på kraft behövde jag inte dämpa den blå färgen) och stämpeln kommer från Stampendous och heter Lighthouse Friend.


Vet inte vad jag ska använda kortet till än, så jag ville inte sätta någon text på framsidan och vips, så hade kortet blivit ett stafflikort (easelcard) med plats att skriva något lämpligt på insidan. Tog en scallopsax och klippte i segelbåtspappret för att det skulle likna vågor lite.

För den som är intresserad så finns allt material förutom bandet, snöret, scallopsaxen och ProMarkerpennan hos CiLi in Papers! 🙂

 

Ett svar to “Midsommarcrop Kort 1”

  1. Maya Says:

    Snyggt, man får härlig skärgårdskänsla av det 🙂

Kommentera

