Midsommarcrop Kort 4

Ännu ett bidrag till Midsommarcropen har hunnits med. Denna gång skulle man göra ett eget vykort från en plats man tycker om, inklusive frimärke!

Efter lite funderande beslöt jag mig för att skicka mitt från New York, en av mina favoritstäder!


Bakgrundspappret är ett vanligt kraft. Jag skrev ut ett översiktsfoto taget uppifrån Empire State Building och monterade på svart cardstock. Sedan skrev jag ut flera bilder – en för varje bokstav – i litet format. Motiven är kända ställen i NYC. Jag skrev ut stora bokstäver i Word som mallar och klippte sedan ut alla mina bokstäver. Lite pilligt var det allt. Klistrade upp på svart CS och klippte lite till. Sen var det bara att klistra fast alltihop. Gillar effekten av det gråbruna fotot i kontrast mot allt det blåa i bokstäverna.


Min frimärksdie från Cuttlebug blev perfekt för baksidan. Mätte den noga och skrev ut en bild som skulle passa precis i. Klistra fast och vykortet var färdigt!

Kommentera

