Bandförvaring

Jag tror att jag har hittat världens bästa bandförvaring! Åtminstone för oss som har en massa lösa band och inte så där snyggt på stora rullar.

Jag har provat flera olika sorters förvaring för mina band. Ett tag trädde jag upp dem på så kallade Ribbon Tags som jag gjort själv av gamla förpackningar. Enkelt och praktiskt så länge de kunde hänga fritt, men skulle man ta med sig dem trasslade alla band ihop sig. Dessutom funkade det inte så bra för alltför långa band.

Sedan övergick jag till platspåsar med ziplock på (köpta i matvarubutiken). Inga problem när man skulle ha med sig dem, det gick att trycka ur luften ordentligt och få ner mycket i packningen, men fortfarande fanns problemet att de trasslade ihop sig och det var svårt att se vad som egentligen fanns i påsen. Å andra sidan kunde man trycka ner både långa och korta band!

Häromdagen visade Cicci på CiLi in Papers mig en ny typ av bandförvaring och jag var såld direkt! Köpte en basförpackning och en refill. Då min första dag på sommarledigheten inleddes med regn efter en vecka av strålande sol passade jag på att organisera lite bland mina band och så här fint ser det ut nu:

Enda problemet är att jag måste skaffa minst en förpackning till. Som synes fattas det massor av färger här och de banden ligger fortfarande kvar i sina påsar och längtar efter att bli upprullade lika fint som de ovan.

De band som är för korta för att rulla upp får jag fortsätta fundera på hur jag ska förvara på bästa sätt…

Vill du se lite mer detaljerat hur förvaringen och upprullningen fungerar kan du göra det här!

Ett svar to “Bandförvaring”

  1. Karin Åkesdotter Says:

    Snyggt! Själv är jag på plastpåse stadiet! Men så har jag inte lika mycket fina band som du heller!! (-:

Kommentera

