Virkalong i sagornas tecken

Hittade en för mig ny blogg häromdagen – Våga skapa. Förstår inte hur jag kunnat missa den tidigare. Så mycket härliga saker – både scrapbooking och textila saker som virkning och ullfiltning. Passar mig perfekt. Förutom alla söta mönster och idéer startar en Virkalong (visst är det är underbart ord?) i sagornas tecken den 1 augusti. Man får inte veta mer än att det ska virkas något på temat sagor och mönstret kommer i delar med några dagars mellanrum. Låter väldigt spännande tycker jag. Sagosaker går alltid att använda på jobbet. Tur att jag är förskollärare så att jag kan bortförklara alla inköp och tillverkning av roliga leksaker! 🙂

Eftersom jag är fantastiskt bra på att börja nya projekt men lååååångt ifrån lika bra på att avsluta dem tänkte jag att om jag skriver på bloggen att jag ska vara med så sätter jag lite större press på mig själv att slutföra detta. Nåja, vi får väl se. Projektet börjar ju samma dag jag börjar jobba igen… Materiallistan har redan kommit, så i morgon ska jag inventera garnlådan och se vad som finns och vad som behöver köpas in.

I hennes gamla blogg finns också en hel del inspiration att hämta…

3 svar to “Virkalong i sagornas tecken”

  1. veronica Says:

    Tack för dina superglliga ord och va glad jag blir att du hänger med och virkar.
    KRAM/Veronica

  2. Maya Says:

    Jag hamnade också där häromdagen och funderade på att haka på. Min viktning har blivit lidande på sistone. Kanske kanske att jag ska haka på ändå… Faller för grupptrycket 😉

  3. snojbi Says:

    Hejsan
    Tack för dina snälla ord på min blogg.
    Har kikat runt lite här och hittade mycket fint

Kommentera

