Virkalong – del 1

Häromdagen kom materiallistan till den Virkalong jag planerat att delta i. Jag gjorde en inventering av mina virkgarner (när jag lyckats hitta dem längst in, längst upp i en garderob) och insåg att jag saknade ett par färger. Var i min favoritgarnaffär idag och handlade. Där är trångt, men mysigt och de har i stort sett ALLT! Mest fascinerad är jag över att de hittar det de letar efter. En affär jag rekommenderar alltså, om du befinner dig i västra Göteborg!


Dags att börja virka. Detta är färgerna som ska användas. Hittade till och med rätt virknål i påsen med virknålar – i stickkorgen! Hmmm… Det viktigaste var ju att jag hittade dem 🙂


Idag fick vi första delen av mönstret och nu har jag virkat klart huvudet på denna amigurumi. (När jag virkade dockor senast – i början på 80-talet – hette de inte amigurumi utan virkade dockor.) Eftersom jag inte har en aning om vad det kommer att bli för docka så vet jag inte hur jag vill att ögonen ska se ut, eller exakt var de ska sitta, så jag väntar med att brodera dit dem tills dockan är mer färdig. Den som är väldigt uppmärksam ser att det finns en ljusgrön tråd inne i huvudet – den sitter där för att jag ska ha koll på var varven börjar och slutar då man virkar i spiraler när man virkar amigurumis. Tur att nästa del inte kommer förrän på onsdag, för jag lär ha träningsvärk i fingrarna i morgon! Fast det bästa är kanske att jag tjänat in lite pengar till min hobbykassa enligt denna modell. Fast jag lade till några kolumner med sticka/virka/brodera/sy…

2 svar to “Virkalong – del 1”

  1. Maya Says:

    Sitter med min första del just nu 🙂 Halvfärdig ungefär…

  2. Vildkatten Says:

    Lustigt att du länkade till ekonomisk scrapbooking. Gjort en överenskommelse med mig själv vad jag måste sy färdigt för att få köpa nytt tyg. För mitt lager måste minska 😉

Kommentera

