Virkalong – del 2

Idag kom andra delen av mönstret i den virkalong jag följer! Dags att byta färg och börja virka nån slags kropp. Om det är hela som sen ska följas av ben eller nåt vet jag inte. Det är det som gör det så spännande, att man inte har en aning om vad det kommer att bli när det är färdigt!


Så här långt har jag i alla fall kommit nu och fingrarna är stela då jag håller ganska hårt i virknålen. Men det är väl som med allt annat: det blir bättre med träning! 🙂

Kände på mig att man nog skulle fylla huvudet innan man virkade vidare då halshålet var väldigt litet och blir svåråtkomligt senare, så jag tog mig en tur till tygaffären för att handla lite stoppningsvadd (min tog slut när jag stickade en snögubbe som jag trodde skulle bli ca 2 dm och som blev närmare 6 dm hög… man ska läsa allt på mönstret!). Fyllde en mellankasse med massor av vadd – man kan aldrig ha för mycket vadd hemma för man vet aldrig när man kan behöva den! Vadd är lätt och säljs (i min affär) till kilopris och denna proppfulla kasse gick på 34 kr.

Nu längtar jag efter fredag, då del 3 kommer…

Ett svar to “Virkalong – del 2”

  1. Maya Says:

    Wow, du är snabb! Jag börjar väl vid 23 i kväll med 😉 Jag tror att jag ska skicka dig och köpa vadd åt mig när min tar slut för jag handlade min på Åhléns tror jag och de tog INTE 34 kr för min påse 😛

    Kan förresten verkligen verkligen rekommendera de ergonomiska virknålarna. Man kan virka i timmar utan problem och de glider så lätt genom hålen och fastnar som inte som de i metall gör… Jag tog fel virknål denna gång och virkade ett halvt huvud med 3,5 innan jag såg det Min figur kommer att bli jättestor 😉

Kommentera

