Cupcake från Hero Arts

Ibland glömmer man (jag) bort att blogga kort och idag visar jag ett sådant. Detta gjorde jag förra hösten till min scrapkompis (och kollega). Hittar inte just nu var jag fått beskrivningen ifrån, men när jag gör det uppdaterar jag med länk här. Vet inte varför jag tror att det blir bättre om jag sorterar mina papper för jag brukar inte hitta något sen. Bättre med mitt vanliga system – allting överst!


Jag stämplade Hero Arts underbara cupcake på kraft cardstock. Färglade ränderna med brun penna (antagligen har jag målat med ProMarkers…) och lade Glossy Accents ovanpå. Stämplade sedan upp motivet ännu en gång, men nu på slätt, vitt cardstock. Färglade ”pyntet” och tog på lite mer Glossy. Klippte ut och limmade på ”grädden” eller vad man ska kalla det ovanpå kraftpappret. Lite av mina favoritblommor från Petaloo fick också vara med. Alla mönstrade papper kommer från Maja Designs serie Crea Diem.

Öppnar man första lagret ser kortet ut så här:

Textstämpeln (som jag har för mig att jag köpt på Arkivet) är embossad i svart.

Vik ner ytterligare en gång och det dyker upp mer plats att skriva plus en ficka att stoppa något i.

Jag har använt Martha Stewarts kant- och hörnstans IronGate. Den gör sig väldigt bra i svart! I fickan ligger ett presentkort.

Åh, jag höll på att glömma… Jag fixade till ett hemligt meddelande på framsidan…

Om man drar i hjärtat så kommer det upp en liten hälsning! De stämplarna kommer också från Hero Arts (Sweet Moments).

Cupcake-stämpeln, blommorna och stansarna finns hos CiLi in Papers.

 

Kommentera

