Tonic Studios Stars

Häromdagen fick jag en alldeles ny punch i min hand. Den kom direkt ur lådan med alla nya roliga stansar från Tonic Studios som var beställda till CiLi in Papers. Just denna är en kantstans av traditionell typ, den tillhör alltså inte deras Border System. Självklart är det roligt att testa något alldeles nytt och jag måste säga att den var väldigt enkel att stansa med!


Den har kugghjul inuti som gör det otroligt enkelt att stansa, även i tjockare papper. Jag, som har problem med handleden, uppskattar det oändligt mycket! Vanligt cardstock ska ha tjockleken ca 160-240 g/m² (kopieringspapper brukar vara 80-100). Dessa stansar klarar upp till 400 g/m² tack vare kugghjulen!

Kombinerade denna punch med en Accent ur Border System som också har stjärnor. För ett tag sedan kom det ”vingar” man kan använda på accenterna för att göra om dem till hörnstansar.

Visst blir det läckert! Tog sedan min stora hörnstans för att runda av hörnet och det visade sig att de matchade perfekt.

Höll dagens kort väldigt enkelt då jag ville att puncharna skulle framträda.

Ett vanligt vitt cardstock som bas och ett gult som ”matta”. Textstämpeln kommer från Hero Arts clearstamps ”Find Joy” och är stämplad med svart StazOn. Att jag valde just StazOn beror på att jag täckte hela den vita ytan med glitter glaze för att få lite ”sparkle” på kortet efter jag stämplat. En vattenlöslig dyna hade flutit ut. Man kan undvika detta genom att använda glitterspray i stället, men det har jag ingen, än…


Här ser man lite bättre hur det glittrar!

Vill du veta mer hur puncharna fungerar så hoppa över till CiLi in Papers för lite mer instruktioner. Allt material finns att köpa där också.

Etiketter:

Kommentera

