Lykta i mörker

Igår var jag på en härlig scrapträff (anordnad av Scrap & Hobby i Sävedalen) med andra scrapgalna människor. Mysig stämning och lagom med utmaningar.

En av utmaningarna var One Layer Card – Less Is More, dvs man skulle stämpla direkt på kortbasen och hålla allt i ett lager.

Såg min chans att få använda en av alla mina nya stämplar som inhandlats för att jag ”måste” ha dem… Och gissa vad? Jag vann omröstningen med mitt kort! Har inte hunnit fota vinsten än, så den kommer i ett annat inlägg.


Började med ett vitt, slätt cardstock som bas och plockade fram alla blå distressdynor jag har. Använde infärgningsverktyget för att få mjuka övergångar och har använt färgerna i följande ordning (inifrån och ut): Tumbled Glass, Broken China, Stormy Sky, Faded Jeans och Chipped Sapphire. Stämplade sedan den underbara lyktan från Kaisercraft med svart StazOn. Textstämpeln kommer från ett litet clearstampsset från Hero Arts (Magic Holidays) och även den är stämplad med svart StazOn.


Lite glitter är aldrig fel – mycket glitter är alltid rätt!
Här fick det bli lite gul stickles för att bryta av mot allt blått och få lite ljus i lyktorna.

Lyktan och distressfärgerna finns såklart att köpa hos CiLi in Papers.

Kommentera

