Vilda tomte leker tittut

Deltog i en utmaning där man skulle använda en annorlunda vikning, färgen orange, en uggla (eller flera) och dessutom skulle det vara ”juligt”. Uggla, orange och jul hör inte riktigt ihop i min värld men så råkade jag få syn på mina nya Vilda-stämplar och plötsligt visste jag hur jag skulle göra. 🙂


Jag började med ett kraft cardstock och vek enligt beskrivning som jag hittat här. Skar till ”paneler” i vitt cardstock och inkade kanterna med distress Walnut Stain. Stämpeln Merry Christmas kommer från Hero Arts clearstampsset ”Let the Angels” och ugglan från ”Magic Holidays” (också Hero Arts). Båda är stämplade med Archival Ink Sepia.


De underbara tomtarna kommer från Vilda Stamps. De är stämplade med Archival Ink Sepia och färglagda med vattenpensel och distress dynor. Även ugglan är färglagd på samma sätt. Ögonen har fått lite Glossy Accent för att synas bättre och i glorian finns lite stickles. Den främre tomten är utklippt och fäst på kortet med 3D-kuddar.

Material finns som vanligt hos CiLi in Papers.

3 svar to “Vilda tomte leker tittut”

  1. Marja Says:

    Ohh så sött!! Har de två tomtarna som tittar ut från sidan =)

  2. Vildas Puck Says:

    oao…vad fräckt….riktigt fint :-))
    Vildas Puck

  3. Tigerblomma Says:

    Maximalt utfall på de här stämplarna! Kanonfint! 🙂

Kommentera

