Spectrum Noir + Hero Arts

Jag älskar när färgkartor ser ut så här!

Alla färger ifyllda så man kan välja fritt när man ska färglägga.


Jag är så lyckligt lottad att jag äger alla dessa pennor som är underbara att färglägga med.


Förra helgen gjorde jag ett kort med en uggla från Hero Arts. Den är färglagd med Spectrumpennorna.
Kortbasen är ett papper från Canvas Corp. Gillar Kraftpapper!


Innan jag klistrade fast ugglebilden lade jag på lite olika embossingpulver och mica-flakes från Stampendous och värmde tills allt smält ihop. Det blir en väldigt läcker effekt. Vad som är viktigt att tänka på är att man värmer underifrån, annars flyger allt iväg och kvar blir ingenting alls… Enkelt men snyggt tycker jag.

För att återgå till min nya kärlek – Spectrum Noir-pennorna…
På CHA-mässan var vi med på en workshop där vi fick lära oss använda pennorna. Fantastiskt bra och vår lärare var underbara Leann, som utvecklat pennorna, så hon visste vad hon pratade om. Jag (som tidigare använt Promarkers och lite Copics) tyckte att dessa vara lättare att måla med. Promarkers är lite hårda i mitt tycke och penselspetsarna på Copics är jag inte alls kompis med. Därför ”råkade” jag köpa allihop när jag kom hem och ska nu försöka skapa mer med färglagda motiv igen, som för några år sedan när jag började göra en massa kort.

För att få en smidig överblick på vilka färger jag har fyllde jag alltså i färgkartan ovan, som finns att ladda hem från Crafter’s Companions hemsida. Välj Blank A4 så kan du fylla i dina färger själv. De finns färdiga, men jag tycker inte att skrivarens färger brukar överensstämma helt med verkligheten…


Vill man förvara sina pennor på ett praktiskt sätt finns dessa fina väskor till. Grundfärgerna ryms i två väskor och de fyra extralådora ryms i tre väskor (det går 36 pennor i varje).

De går utmärkt att blanda med både Promarkers och Copics. Jag har testat. Eftersom alla sorterna är alkoholbaserade är det inga problem.

Pennor, papper och embossingpulver finns hos CiLi in Papers. På CiLis blogg finns även mer info om pennorna!

 

 

 

 

Kommentera

