Boken om mig – del 2

För tre år sedan började jag på ett projekt men kom inte längre än första delen (av 52). Nu har jag bestämt mig för att ta tag i projektet och göra klart det. En extra sporre är att jag fått med mig en kompis som också kommer att göra detta under året (eller rättare sagt, mer eller mindre tvingat henne, en icke-scrapbookare, att göra detta då hon fick allt material i present).

Del 2 handlar om mina mål och ambitioner för 2015.

BOM02_01

Jag valde att dela upp dem i fyra kategorier: personligt, jobb, hobby/fritid och allmänt. Då jag vill hålla de flesta mina mål för mig själv har jag även här använt mig av dold journaling. Det sitter kvartscirklar bakom cirkeln som man kan dra ut och läsa på. På baksidan står det ännu mer i detalj och lite tankar om målen.

BOM02_03

Papper och bokstäver kommer från ett av mina favoritkit: Weekend Market från Bo Bunny. Då det är från 2012 är det svårt att få tag på numera, men jag är glad att äntligen hitta något att använda det till. Det kommer nog att dyka upp i fler layouter så småningom. Ett av mina mål när det gäller hobby är nämligen att använda mer av det jag redan har hemma. Visst är det fantastiskt roligt att köpa nya saker, men hos mig svämmar det över och när jag inte hittar varken nya eller gamla saker för att de är oorganiserade så försvinner det roliga. Dessutom har jag tänkt att få lite projekt gjorda som inte är scrapbooking. Det ligger saker och väntar på att bli färdigvirkade, -stickade, -sydda och -broderade… Vi får väl se om det dyker upp lite såna projekt här på bloggen också under året.

BOM02_02

Jag hade inga cardstock eller band som var tillräckligt mörkblå, så jag tog vita och målade med en Spectrum Noir-penna, den mörkaste blå jag hittade.

Då är det bara att börja fundera på uppgift 3… 🙂

Kommentera

